Антоніо Вівальді стане героєм відразу двох фільмів
- 02.06.2011 20:01
Італійський композитор Антоніо Вівальді стане героєм відразу двох біографічних картин, зйомки яких почнуться незабаром. Фільми називаються однаково і просто - "Вівальді", але присвячені різним сторонам життя композитора - викладанню і любові.І якщо підвищену увагу до Вівальді можна пояснити 270-річним ювілеєм з дня його смерті, то сентиментальний інтерес до його біографії - це щось нове.
За життя Антоніо Вівальді був дуже популярним композитором, одним з найвідоміших і затребуваних в Європі початку XVIII століття.Близько 40 років він прожив у Венеції, викладаючи музику в притулку при церкві Ла-П'єта і створивши там оркестр, що прославився на все місто. Потім композитор перебрався до Мантуї, потім в Рим, а потім до Відня. Користуючись заступництвом таких аристократів, як Карл VI і Людовик XV, Вівальді ніколи не залишався без роботи і без грошей. Він написав понад 500 концертів для соло інструментів з оркестром, майже 50 опер і близько сотні камерних творів.
Поступово, однак, Вівальді втрачав популярність: до кінця 1730-х років його музика вийшла з моди, а сам він був практично забутий.Він помер в 1741 році в злиднях, і протягом майже 200 років після смерті його музика була зовсім забута, незважаючи на те, що вона дуже сильно вплинула на творчість багатьох великих композиторів класицизму, в тому числі Йоганна Себастьяна Баха.Нікому з куди менш відомих зараз сучасників Вівальді, начебто Арканджело Кореллі або Доменіко Скарлатті, не випадало такого забуття.
Музичну спадщину Вівальді було заново відкрито широкій публіці завдяки випадку і європейським ученим початку XX століття, перш за все Альберто Джентили і Марку Пеншерлю.Після того як в 1926 році в архіві монастирського коледжу в П'ємонті випадково були виявлені партитури Вівальді, саме Джентили ідентифікував їх і доклав максимум зусиль для їх збереження.Пеншерль, у свою чергу, вніс значний внесок у вивчення та відновлення цих партитур, а також пошук інших творів Вівальді.
Тим не менш найбільша заслуга в тому, що Вівальді сьогодні - головний автор музики бароко, належить італійському композитору Альфредо Казелле. У 1939 році він організував у Сієні серію концертів під назвою "Тиждень Вівальді", вперше познайомивши широку публіку з його творчістю.Буквально через десять років після цих концертів Вівальді знали в усьому світі. Знали як композитора, але не як людини.
Вівальді не був геніальний, як Моцарт, не був болісно романтичний, як Шопен, і не володів демонізмом, як Бетховен, тому до недавнього часу життя цього композитора нікого не цікавила так, як його музика. І відомий він був практично виключно музикою,не біографічний пригодами.Перший більш-менш відомий (і дуже поганий) фільм про Антоніо Вівальді був знятий в 2005 році спільно Італією і Францією, він називався "Вівальді, принц Венеціанський".
Не так давно у Великобританії, де Вівальді став сверхпопулярен в 1990-х завдяки видатній запису "Пір року" Найджелли Кеннеді, зняли ще один фільм - мелодраматичний "Вівальді, рудий священик", також позбавлений будь-яких художніх достоїнств.І ось тепер до роботи приступають відразу два режисери - американець Борис дамаст і мексиканка Патрісія Рігг. Режисери не першого рангу, але з дуже серйозними намірами.
Фільм дамаст присвячений юності Вівальді та його роботу в притулку церкви Ла-П'єта.Режисер має намір розповісти історію про те, як композитор створив у венеціанському притулку оркестр, який завоював неймовірну популярність і удостоївся честі виступити перед самим папою Римським.Про серйозність дамаст говорять і розмах (фільм зніматимуть в Італії, Бельгії, Німеччини та Угорщини), і підбір акторів - вже підтверджено участь Клер ТОУ і Макса Айронса, ведуться переговори з Альфредом Моліною і Томом Уїлкинсоном.
Фільм Патрісії Рігг - про любовний життя композитора.Складно сказати, чи можна хоча б у загальних рисах описати стосунки з жінками людини, про існування якого заново дізналися тільки на початку XX століття, але як мінімум одна любовна лінія у фільмі буде.Про сюжет толком нічого невідомо, крім того, що основу драматичної колізії складе вибір Вівальді між обітницею безшлюбності і улюбленою жінкою. За чутками, у фільмі можуть зіграти Джессіка Біл і Бен Кінгслі.
Незважаючи на те що на папері обидва сюжету виглядають в тій чи іншій мірі безнадійно, сама спроба вивчити особистість Вівальді, а не його музику, виключно цікава.Само собою, не тому, що ми зможемо дізнатися про нього щось нове - швидше за все, ні той, ні інший фільм не стануть новим "Амадеєм" або хоча б "Фарінеллі-кастрат", але у разі успіху популярність Вівальді може вирости під багато разів, а заради такого варто спробувати.Навіть якщо фільм виявиться не дуже вдалим, саундтрек напевно витягне
За матеріалами: Lenta.ru
Коментарі (0)
Другие новости:

- 18.04.2025 12:01

- 08.04.2025 17:07

- 07.04.2025 15:47
- 01.04.2025 16:49

- 01.04.2025 11:37
- 30.03.2025 13:09
- 29.03.2025 09:04

- 28.03.2025 17:49
- 26.03.2025 10:06