Радар ДАЇ: як працює, особливості, види та модернізації
- 26.10.2010 19:11
Радари ДАІ та вимірювачі швидкості: види і характеристики
Бар'єр 2М Радари ГАІНаверное, не залишилося в Україні такого місця, де не працювали б у свій час заслужені вітчизняні радари «Бар'єр» виробництва об'єднання «Запорожпрібор».
Вимірювач швидкості «Бар'єр 2М» працює в Х-діапазоні, дозволяє визначати швидкість тільки наближаються автомобілів. Дальність дії не перевищує п'ятисот метрів. «Бар'єр 2М» чудово «веде» одиночну мета, однак при виділенні найшвидшої машини в транспортному потоці часто виникають проблеми. Працює тільки від бортової мережі автомобіля. Ще недавно «Бар'єр 2М» був основною зброєю української ДПС.
Вимірювач швидкості «Бар'єр 2-2М» - дещо модернізований аналог «Бар'єру 2М», виконаний за схемою моноблочною і отримав можливість працювати в автономному режимі, отримуючи живлення від вбудованих акумуляторів. «Бар'єр 2-2М» не отримав широкого поширення через низький рівень надійності.
Після епохи «Бар'єрів» інспекторами ДАІ були взяті на озброєння російські дорожні радари «Сокіл» та «Іскра-1». Обидва радара дуже близькі за своїми технічними параметрами, відрізняючись лише частотою, в якій вони працюють: «Сокіл» працює в Х-діапазоні, «Іскра-1» - в К-діапазоні. Працюючи або в стаціонарному режимі, або в русі, ці радари здатні вибрати найшвидшу мета в щільному потоці рухомих машин. Причому «Іскра-1» здатна визначати швидкість не тільки рухається назустріч автомобіля, але і віддаляється машини.
Іскра 1 Радари ДАІ: Через неможливість довести, що на табло висвітилася радарів швидкість саме цього конкретного автомобіля з усього транспортного потоку, між водіями та працівниками ДПС часто виникають конфліктні ситуації. Більш перспективним у цьому відношенні «Сокіл» (з точки зору інспектора, зрозуміло): його «про запас» доповнили цікавою функцією, завдяки якій у стаціонарному режимі він здатний контролювати одночасно дві мети. Якщо мета на дорозі одна, прилад показує, що другий машини немає. Якщо є «лідер» і «група», прилад одночасно фіксує швидкість як першої мети, так і другий. Тут вже не посперечаєшся. З недоліків «Сокола» можна виділити його тендітний пластиковий корпус і достатньо значні габарити. Зате до «Іскрі-1» в цьому відношенні не причепитися: його металевий прогумованому корпусі можна, за словами розробників, безбоязно переїхати легковим авто, він не зісковзує з капота патрульної машини. Однак «Іскра-1» більш енергоємна, в результаті чого знижується її час роботи без підзарядки батареї. Правда, останнім часом пітерські розробники дещо модернізували свій популярний вимірювач швидкості, забезпечивши його компактним літій-іонним акумулятором і вбудованим зарядним пристроєм
Як відомо, технічний прогрес не стоїть на місці, і радари теж еволюціонують. Російські ж поборники їзди з дозволеною швидкістю представили на суд дорожньо-патрульної громадськості «Беркут» і «Радіс». Обидва прилади набагато компактніше описаних вище і мають помітно більше сервісних функцій.
Беркут «Беркут» працює на тій же частоті, що і більшість сучасних радарів - 24,15 ГГц, важить всього 600 г і споживає не більше 1 Вт. Його можна використовувати в темний час доби, оскільки екран і кнопки управління мають підсвічуванням. «Беркут», як і «Іскра-1», вміє визначати швидкість як наближаються, так і віддаляються автомобілів; крім того, можливе регулювання дальності його дії. Радар укомплектований пультом дистанційного керування - це зручність вже оцінили інспектори, коли прилад був закріплений на даху патрульної машини. Так само, як і «Сокіл», «Беркут» вміє відстежувати дві мети.
На «Беркут» російська фірма «Сімікон» відповіла абсолютно новою розробкою - компактним дорожнім радаром "Радіс». Спочатку новинка повинна була отримати назву «Іскра-2», однак перед випуском на ринок розробники ухвалили рішення змінити назву, щоб усім відразу ж стало ясно, що «Радіс» - це не модернізація «Іскри», а на цілком нову самодостатня модель. «Радіс» важить всього 230 грамів і за габаритами порівняємо з сучасним мобільним телефоном. Його ліРадари ДАІ: улюблені іграшки автоінспектора Соколтій-іонний акумулятор, вбудований в рукоятку, дозволяє працювати без перерви до 16 год Плюс до цього «Радіс» здатний засікти порушника швидкісного режиму всього за 0,3 с. «Радіс» може бути закріплений на магнітній підставці на капоті або даху автомобіля. Цікава особливість цього радара - можливість по радіоканалу обмінюватися даними з зовнішніми пристроями, наприклад з телекамерою або комп'ютером.
До дрібниць продумана і ергономіка «Радіс». Яскравий світлодіодний дисплей добре читається і в темряві, і при сонячному світлі. Додатковий рідкокристалічний дисплей забезпечує інспектора ДПС інформацією про час, режимах роботи та налаштування приладу. У «Радіс» є навіть вбудований ліхтарик з ультрафіолетовим світлом для підсвічування документів ... Або грошей, щоб інспектору ненароком не промахнутися з купюрою ...
Однак якщо «Беркут» вже зустрічається в деяких підрозділах вітчизняної ДАІ, то до «Радіс» інспектори поки тільки придивляються і прицінюються.
Коментарі (0)
Другие новости:

- 20.05.2025 12:14

- 19.05.2025 17:59

- 19.05.2025 09:11

- 15.05.2025 16:46
- 15.05.2025 09:23

- 14.05.2025 18:06

- 13.05.2025 17:56

- 12.05.2025 10:17
- 12.05.2025 09:20

- 09.05.2025 17:55