На іміджеві заходи уряд Росії витратить 2 трлн
- 17.05.2011 16:21Президент Росії Володимир Путін під час короткого візиту до Словаччини успішно спробував переконати Міжнародну федерацію хокею віддати Росії право провести ЧС-2016. Вартість організації чемпіонату - близько 10 млн. євро. Загальна ціна іміджевих заходів, запланованих урядом на найближчі роки - від сочинської Олімпіади до саміту АТЕС у Владивостоці складе від 2 трильйонів рублів, причому в Білому домі не можуть назвати остаточну цифру. «Це інвестиції в людину, середовище її проживання - і на це грошей не шкода», - запевнив прем'єр, але так і не зміг прямо відповісти на питання журналістів про очікувані витрати.
Прем'єр Володимир Путін не зміг на прес-конференції у Братиславі відповісти на прямі запитання журналістів: скільки буде коштувати Росії проведення всіляких спортивних, політичних та наукових міжнародних шоу, зобов'язання за якими взяв на себе уряд на найближчі роки. «Я зараз не буду цього робити, тому що я можу просто помилитися. Але у нас всі цифри-то опубліковані. І кошти, які ми витрачаємо на підготовку до Олімпіади, всі викладені. Я просто боюся зараз помилитися в цифрах, потім будуть звіряти й звіряти, шукати помилки », - заявив Путін. При цьому прем'єр рекомендував журналістам пошукати дані в Інтернеті, попередивши, що цифри там можуть бути не остаточні. Вони «іноді коригуються», цитує прем'єра «Незалежна газета».
Питання журналістів був пов'язаний з тим, що в столиці Словаччини прем'єр спробував переконати Міжнародну федерацію хокею провести в РФ ЧС-2016. Орієнтовна вартість проекту для приймаючої країни - 10 мільйонів євро. І переконав. Тепер, крім хокейного світової першості в країні пройдуть саміт АТЕС-2012 у Владивостоці, Універсіада-2013 в Казані, в Сочі - Олімпіада-2014 і в 2015 році етап «Формули-1», ЧС-2018 з футболу.
Не так давно уряд повідомляв, що сукупні витрати на три проекти зі списку - АТЕС, Універсіаду й Олімпіаду складуть близько 700 мільярдів рублів, або майже 23 мільярди доларів. Проте рік тому Мінфін повідомив, що витрати тільки на сочинські змагання складуть 524 млрд рублів. Мінекономрозвитку виявилося ще більш песимістично в підрахунках назвавши суму в 1,054 трильйона рублів, які будуть витрачені тільки на Сочі-2014
Перетворення Владивостока в центр міжнародного співробітництва в АТР, в рамках проведення саміту АТЕС-2012, обійдеться казні в 235,5 мільярда рублів, плюс 318 мільярдів. - Витрати приватних інвесторів, серед яких значаться численні держкомпанії. Ціна ЧС-2018 з футболу визначена в 300 млрд. руб., Хоча експерти переконані, що витрати можуть бути разів у п'ять вище. Бюджет Універсіади-2013 у Казані складе близько 24 млрд. руб. Вартість будівництва траси для "Формули-1» віце-прем'єр Дмитро Козак оцінив у 160-200 мільйонів доларів, або в 5 млрд. рублів. Підсумкова сума перевищує 2 трильйони, причому експерти стверджують, що оцінка сильно занижена - вона не враховує будівництво інфраструктури, включаючи швидкісні залізничні траси, мости через протоки, автодороги.
Наприклад, за підрахунками Мінфіну і РЖД, тільки будівництво запланованих до футбольного ЧС-2018 швидкісних залізничних магістралей обійдеться бюджету більше, ніж у 5 трильйонів рублів. Автори концепції виходили з того, що залізничним транспортом потрібно буде перевезти 500 тисяч чоловік. Проект концепції зверстаний, виходячи з того, що левову частку коштів виділить держава.
Для порівняння: витрати на проведення торішнього футбольної першості в ПАР склали менше чотирьох мільярдів доларів, відзначає «Комерсант».
Найближчий за часом з статусних проектів - саміт АТЕС у Владивостоці, вже давно став не тільки джерелом прибутку. але і головним болем для чиновників різних рівнів і підрядників. Один з найбільш значних об'єктів майбутнього саміту - міст через бухту Золотий ріг не тільки й досі не побудований, але й встиг обзавестися мільярдними позовами і боргами. Зокрема, днями стало відомо, що один із субпідрядників
Зокрема, днями стало відомо, що один із субпідрядників, ВАТ «Дальмостострой" через суд зажадав у генпідрядника будівництва (ЗАТ «Тихоокеанська мостобудівна компанія» (ТМК)) 793 мільйона рублів боргу за виконані у 2008-2011 роках роботи. Понад 85 мільйонів позивач вимагає сплатити як відсотки за користування затриманими засобами. Як відзначають ЗМІ Владивостока, ЗАТ ТМК, на адресу якої подано позов, була організована зовсім незадовго до проведення саміту, але, тим не менш, саме вона стала єдиним учасником тендеру з вибору підрядника на будівництво мостового переходу через бухту Золотий Ріг. Їй дісталися й інші інфраструктурні об'єкти: будівництво автомобільної дороги селище Новий - півострів Де-Фриз - Седанка - бухта Патрокл, а також реконструкція дорожнього полотна на трасі М-60. Через затримку виплати коштів будівельникам, об'єкти саміту можуть бути заарештовані за борги задовго до самої зустрічі на вищому рівні.
Цікаві дані також розкрилися днями по сочинському будівництву. У постанові уряду РФ N 991 та розпорядженні уряду РФ N 613 раптово виявилися дві автотраси-дублери існуючих вартістю понад 300 млрд рублів: клон дороги Адлер - Красна Поляна і дублів Курортного проспекту. У початковому постанові уряду РФ від 8 червня 2006 року N 357, яке описує підготовку до сочинської Олімпіади і оцінює кошторис в 314 млрд рублів, ніяких згадок про намір будувати швидкісні автомобільні дороги-дублери немає. І ніяких грошей на це будівництво офіційно не виділялося, зазначили в журналі «Огонек».
Траса, яку вже прозвали "дублер для Путіна», будується паралельно існуючій автомобільній дорозі Адлер - Красна Поляна, по іншому борту долини. Вартість цього дублера разом з маскує його залізницею - близько 200 млрд рублів. Вартість дублера Курортного проспекту, за даними ФДМ «Дороги Півдня Росії», приблизно 100 млрд рублів. На 16 кілометрах дороги буде побудовано 9 тунелів і 13 естакад, і все це за рахунок федерального бюджету. Вартість будівництва в 16 разів перевищує річний бюджет міста Сочі - тобто всіх поселень в курортній зоні.
Для порівняння, на транспортне обслуговування всіх глядачів снігових і горноледових змагань на Олімпіаді у Ванкувері здійснювалося з однієї-єдиної автомобільній дорозі - шосе N 99, від якої до спортивних стадіонів вело чотири відгалуження. Залізниця між Ванкувером і Уістлер теж є, але організатори її для Олімпіади не використали - вона виявилася просто не потрібна, оскільки всіх глядачів всіх сніжних змагань доставляли по двох смугах автомобільної дороги N 99. Ніяких автомобільних доріг - дублерів для проведення Олімпіади канадці теж не будували - відремонтували й розширили до чотирьох смуг стару, підрахувавши середньо кількість глядачів для 61 одного заходу в 17 днів. Для того, щоб щодня доставляти глядачів у Сочі, стверджує журнал, досить існуючої прибережної транспортної мережі: одноколійна залізниця при використанні 20-вагонних складів має провізної спроможністю 30 тисяч осіб на годину; чотирьохсмугова автомобільна (по дві смуги в кожному напрямку) при використанні 50 -місних автобусів - 17 тисяч осіб на годину по двох смугах, а при використанні автобусів з трисекційними салонами - 32 тисячі осіб на годину по двох смугах. Для такої транспортної системи очікувані 58 тисяч туристів проблеми не представляють.
З усього цього з усією очевидністю випливає: автомобільна дорога-дублер, що будується по іншому борту долини паралельно вже існуючої автодорозі Адлер - Красна Поляна, взагалі ніякого - ні господарського, ні олімпійського - виправдання не має. Резон, правда, виникає, якщо припустити, що це персональна автомобільна дорога - для зручності швидкого і безперешкодного проїзду вузького кола осіб з аеропорту на дачу. Зате вартість цієї віп-траси складає до третини загальних витрат на Олімпіаду.
За матеріалами Новий Регіон www.nr2.ru
Коментарі (0)
Другие новости:
- 21.11.2024 14:56
- 15.11.2024 13:14
- 15.11.2024 12:27
- 08.11.2024 11:46
- 31.10.2024 11:40
- 30.10.2024 09:01
- 29.10.2024 16:37
- 29.10.2024 09:25