Загибель формату 3D вже близька
- 09.09.2011 19:33Глядачі перестали цікавитися об'ємним кіно. В Америці-3D фільми провалюються. Спад індустрії в Росії почнеться через 2-3 роки, чекають експерти.
Кіно у форматі 3D втрачає популярність, говориться в дослідженні компанії IHS Screen Digest. За даними компанії, частка аудиторії, яка готова доплачувати за перегляд 3D-стрічок, зменшується.
За 2010 показник перегляду 3D-фільмів в Америці знизився на 10%. Касові збори в США впали на 2,6%, до $10,3 млрд з $10,6 млрд в 2009 році.
>>>>> Рекомендуем к просмотру: Более 200 сферических панорам
У 2010 році кілька картин, що вийшли в прокат у форматі 3D, провалилися. Глядачі втрачають інтерес до стереокино, і,"хоча фільми жахів можуть отримати вигоду від формату, переважна більшість продукції розчаровує", вважають аналітики компанії BTIG.
У 2009 році фантастичний блокбастер Джеймса Кемерона"Аватар" зібрав 80% доходу саме від перегляду 3D-версії. У 2010 році 3D-частка аудиторії мультфільму "Шрек назавжди" становила 60%. Касові збори"Як приручити дракона" в 3D склали 57% від загальних.
У 2011 році бюджет мультфільму"Тачки-2" склав $200 млн, а його касові збори в світі склали $270 428 000, причому касові збори від формату 3D в перший уїкенд склали 40%. Касові збори від 3D "Піратів карибського моря-3" за перший уїкенд склали $260 400 000(38% від виручки), 3D-показники"Кун-фу Панди-2" і "Зеленого ліхтаря" - 45%.
Голлівудські студії зробили акцент на 3D-технологіях - це спровокувало зростання цін на квитки. Квиток на 2D-кіносеанс у кінотеатрі AMC в Лос-Анджелесі для дорослого після 15.55 коштує $13,5, в простому 3D він коштує на $4 дорожче, а у форматі IMAX 3D - на $6.
Очевидні і претензії до якості 3D-кіно, нарікають дослідники: перетворення 2D-фільму в об'ємний формат зображення втрачає якість кольору, контрасту, зображення.
"Щоб позбавитися від тенденції, коли аудиторія захоплюється"темною і брудною картинкою" під час перегляду 3D, ми винайшли різні постпродакшн-процеси, ніколи не застосовувалися раніше, для підвищення різкості, контрастності і насиченості кольорів ряду. Кіномеханік в цьому випадку має найважливіше значення, оскільки його компетентність визначає відчуття аудиторії. Давайте змусимо її знову нам вірити", - написав режисер"Трансформерів" Майкл Бей.
"Вже зроблено стільки 3D-фільмів, що люди втомилися від них. І багатьох вони вже не вражають", - говорить Роб Вейнер з Технічного університету в Техасі .
Фахівці в галузі кіноіндустрії зберігають надії на 3D".Якщо його правильно використовувати, формат має великий потенціал для відкриття нової ери в кіноіндустрії, розповідає 3D-аниматор Яссер Хамед. - Люди більше не ходять у кіно для спостереження за розвитком сюжету - їм потрібні враження".
Режисер"Аватар" Джеймс Кемерон теж вважає, що 3D не зникне:"В остаточному підсумку всі кіно буде у форматі 3D. Звичайно, це має бути якісна технологія. Думаю, люди повинні навчитися відрізняти якісне 3D від неякісного. Ви не будете платити за 3D-фільм, якщо не впевнені, що отримаєте дійсно якісне враження від перегляду".
Заступник головного редактора видання "Кіновідеобізнес" Євген Володін вважає, що 3D - це"не кіно, а атракціон"."Якщо у фільму низька художня цінність, 3D його не витягне". У цьому форматі почали знімати, щоб підняти доходи. З 1 грудня збори з кіно у форматі 3D зросли на 5%, а кількість квитків, навпаки, стало менше - то є квиток на 3D подорожчав", - зауважує він.
У Росії з 32 картин, показаних у форматі 3D в 2010 році, рівень 1 млн відвідувань подолали 18, говориться в дослідженні Movie Research. 8 з 18 масових проектів, які вийшли в 2010 році або виключно в 3D, або паралельно в двох форматах, є мультфільмами відомих світових студій, в тому числі"Шрек назавжди","Рапунцель: Заплутана історія","Як приручити дракона" і"Мегамозг". 7 фільмів(у тому числі "Трон: Спадщина","Історія іграшок: Велика втеча","Кішки проти собак: Помста Кітті Галор" і "Крок вперед 3D") є продовженнями популярних проектів, а 16 фільмів з 18 можна віднести до очікуваних фільмів-подіям. Тобто для популярності цих картин були більш ніж вагомі підстави і без стерео формату.
У 3D-робіт, не зібрали по 1 млн глядачів, не спостерігається ніяких прокатних переваг порівняно з проектами-аналогами, що вийшли виключно в 2D (наприклад,"Ведмідь Йогі" сильно програв "Помсті пухнастих", яка не демонструвалася в 3D).
За даними компанії, в 2010 році 7% респондентів "віддавали безумовну перевагу об'ємному показу, 21% опитаних стежать за стереоновинками і намагаються їх подивитися, а найбільша частина - близько чверті опитаних - висловлює свою байдуже ставлення до 3D".
У великих містах Росії на 3D продовжують ходити, пояснює Володін, але в Росії спостерігається така ж тенденція, що і в Америці, з затримкою у 2-3 роки.
Коментарі (0)
Другие новости:
- 21.11.2024 14:56
- 15.11.2024 13:14
- 15.11.2024 12:27
- 08.11.2024 11:46
- 31.10.2024 11:40
- 30.10.2024 09:01
- 29.10.2024 16:37
- 29.10.2024 09:25