Базари та ринки зберігають позиції

- 14.03.2010 12:44
Базари та ринки зберігають позиції

В цьому пориві люди не лише зменшили суму середнього чека при відвідинах магазина, але й іноді стали шукати альтернативу високотехнологічному роздробу.

Однією з ключових тенденцій кризового року стало зміцнення лідерства ринків і базарів як місце покупки продовольчих товарів. Особливо явною ця тенденція стала в літній період, коли вулична торгівля пропонує багатший асортимент фруктів і овочів.

За даними досліджень MMI Ukraine 2009/1-2009/3, проведених компанією TNS впродовж 2009 р., рівень переваг ринків і базарів як місце покупки зріс в порівнянні з даними 2008 р. (опитані респонденти у віці 16-65 років, які проживають в містах з населенням 50 тис. осіб і більше). Так, наприклад, якщо влітку 2008 р. цей показник складав лише 51,5%, то через рік він досяг 57,1%.

Показники ж категорії "гастроном/супермаркет" неухильно знижувалися. Особливо ця тенденція стала помітною в другому півріччі. Саме так споживач реагував на звуження асортименту в супермаркетах.

"У порівнянні, наприклад, з європейцями, українці розпещені вибором в супермаркетах, - вважає Андрій Пивоварський, директор інвестиційно-банківського департаменту ІК Dragon Capital. - Досвід показує, що значне зменшення асортименту (дуже зручне для ритейлерів) призводить до падіння продажів, бо середньостатистичному українцеві в такому магазині нічого купити".

Другою явною тенденцією стало посилення ролі дискаунтерів і гіпермаркетів, які змогли надати споживачам більше можливостей економити. Так, за даними досліджень MMI Ukraine 2009/1-2009/3, проведених компанією TNS впродовж 2009 р., рівень переваг великих форматів торгівлі зріс. Якщо влітку і восени 2008 р. даний показник складав 39,5% і 44,4% відповідно, то за аналогічний період 2009 р. показники зросли до 45,4% і 45,6%.

"В 2009 р. стався перерозподіл споживчих переваг на користь дисконтних форматів торгівлі. На сьогодні гіпермаркети, супермаркети і дискаунтери конкурують один з одним в дисконтному полі, - вважає начальник PR-відділу корпорації "АТБ". - Різниця лише в тому, що в дискаунтері політика низьких цін поширюється на всі товари, а в гіпер- і супермаркетах - лише на окремі групи товарів, що входять в акційну пропозицію".

Ті ж мережі, які не є дискаунтерами за своєю суттю, за словами учасників ринку, теж прагнули утримати покупця економпропозиціями. Зокрема, вони прагнули зберегти широкий асортимент товарів, розвивали власні торгівельні марки і програми лояльності.

"Деякі торговці розширили асортимент в середньому і економічному сегменті, деякі ж вважали за краще "повернутися в 90-х" і залишили на полицях лише дешеві товари, таким чином, вони переформатувалися в дискаунтери", - говорить Михайло Дудник, віце-президент з маркетингу групи компаній Fozzy Group.

В той же час перепозиціювання магазинів не завжди приносило бажаний результат. "Лише небагато продуктових мереж України змогли показати зростання продажів у гривневому вираженні в 2009 р., - сказав Андрій Пивоварський. - Лише найефективніші дискаунтери ("Ашан", "АТБ") і ті мережі, які змогли переформатувати свої продуктові групи дуже швидко, аби відповідати вимогам сьогоднішнього споживача, тобто забезпечити низьку ціну і широкий вибір, поліпшили своє фінансове становище".

В найближчій перспективі дискаунтери продовжать утримувати свої позиції. "Попит населення залишається низьким, навіть відносно низької бази 2009 р., що пов'язано зі зниженням реальної купівельної спроможності населення і переформатуванням ринку на нижчі цінові сегменти", - вважає Андрій Шевчишин, керівник аналітичного департаменту ГК "ТАСК".

Тим не менше учасники ринку вважають, що частка організованого крупного роздробу зростатиме надалі. "Залишилася левова частка покупців (переважно з середнім рівнем доходів), які хоч і орієнтуються на вартість продуктів, проте шукають адекватні ціни на товари при високій якості продукції і рівні сервісу", - вважає Михайло Дудник.

Данило Нестеров


Ключові слова: ринки статисткиа 2009 2010

Коментарі (0)
Додати свій коментарій:
*Ім'я:
E-mail:
*Коментарій:
Символів залишилося: із
Підтвердіть, що Ви людина 
Відповідь - одне слово на тій же мові, що й питання.
Відповідь на питання «скільки» - число
Нову загадку, будь-ласка

Другие новости:

Шахраї ошукали буковинців на суму майже 73 тисячі гривень протягом минулої доби 30 квітня двоє заявників стали жертвами шахрайських дій
- 01.05.2024 11:13
Україна заявила про часткове відступлення від Європейської Конвенції про права людини У заяві зазначено, що під час воєнного стану можливі обмеження
- 30.04.2024 15:29
На Вижниччині судитимуть прикарпатця, обвинувачуваного у зберіганні та розповсюдженні наркотиків На Вижниччині судитимуть прикарпатця, обвинувачуваного у зберіганні та
- 26.04.2024 10:53
Яким чином Флуконазол допомагає при усуненні грибкових інфекцій В аптеці ANC препарат доступний у кількох лікарських формах – капсулах, таблетках
- 24.04.2024 16:04
Практичні поради: як розкрутити Ютуб канал і залучити аудиторію Якщо у вас є аудиторія не лише на Ютуб, але й інших платформах, обов’язково використовуйте цей
- 23.04.2024 09:14
Рецепт ніжного домашнього зефіру без випікання Швидко та просто: рецепт ніжного домашнього зефіру без випікання
- 16.04.2024 10:32
Минулої доби шахраї ошукали двох чоловіків на суму понад 31 тисячу гривень: дізнавачі поліції розпочали кримінальні провадження Цього разу аферистам вдалося незаконно збагатитися чужими коштами під приводом
- 16.04.2024 10:09
ДНК тест для родового дерева, ДНК-экспертиза на этническое происхождение ДНК-тестирование – это мощный инструмент, который позволяет
- 15.04.2024 13:56
Образа: мозок шукає швидкі способи впоратися зі стресом Ми отримуємо сигнал ззовні, але не знаємо, що з ним робити
- 05.04.2024 11:23

Всі новини