Розміри дисків автомобіля. Перелік. Які бувають дискі?

- 24.07.2012 11:05
Розміри дисків автомобіля. Перелік. Які бувають дискі?

Параметри дисків
Цей розділ допоможе вам розібратися, як маркуються диски і які основні параметри існують у дисків

Всі диски мають стандартну маркіровку параметрів, незалежно від того, який це диск легкосплавний (литий) або сталевий (штампований).

Наприклад: 15 6.5 5?100 ET45 d54.1

15 - Діаметр диска в дюймах ( D )


6.5 - Ширина диска в дюймах.( B )

5?100 - Кількість болтів (або гайок) в нашому випадку 5. Діаметр, на якому вони розташовані, називається PCD (Pitch Circle Diameter) і в нашому випадку він рівний 100 мм

При необхідності PCD - можна розрахувати, змірявши відстань ( А) між центрами дальніх отворів (це можна зробити звичайною лінійкою не знімаючи колеса з автомобіля):

У дисків з п'ятьма кріпильними болтами (або гайками), для набуття значення PCD, відстань А потрібно помножити на коефіцієнт 1.051.

PCD = A х 1.051

У дисків з чотирма кріпильними болтами (або гайками): PCD = А

ET45 - Виліт (або винесення). Виліт ( ЕТ) вимірюється в мм. і в нашому випадку він рівний 45 мм. Це відстань між подовжньою площиною симетрії обода і кріпильною (прівалочной) площиною колеса. Для кожної моделі автомобіля виліт розраховується так, щоб забезпечувалися оптимальна стійкість і керованість машини, а також найменше навантаження на підшипники ступиць. Німці позначають виліт ET (допустимо, ET30 (мм), якщо його величина позитивна, або ET-30, якщо негативна), французи - DEPORT, виробники з інших країн зазвичай користуються англійським OFFSET.

Примітка:

Установка на автомобіль дисків з нештатним вильотом:

зменшення вильоту робить колію коліс ширше; хоча це небагато і підвищує стійкість автомобіля і надає йому «стильного гоночного вигляду», але разом з тим різко перенавантажує підшипники маточин і підвіску.

збільшення вильоту, тобто звуження колії, як правило, неможливе - диск упреться в гальмівні механізми.

Для установки «нерідних» дисків з неправильним винесенням (але правильним розміром отворів) необхідна наявність проставки між прівалочною площиною диска і ступицею - для коректування вильоту.

d54.1 - Діаметр центрального отвору. Діаметр ( DIA) вимірюється в мм. і в нашому випадку рівний 54.1 мм.

Діаметр центрального отвору, який вимірюється з боку прівалочної площини, повинен відповідати діаметру посадочного циліндра на ступеці автомобіля. Точне сполучення цих розмірів забезпечує попереднє центрування колеса на ступеці, що полегшує установку болтів. Остаточне центрування здійснюється по конічних або сферичних поверхнях в отворах кріплення диска колеса болтами або гайками.

При покупці «нерідних» дисків центральний отвір може опинитися більше покладеного. Виробники запчастин часто роблять отвір свідомо збільшеного діаметру і забезпечують диск набором перехідних кілець, що дозволяє використовувати його на різних моделях автомобілів. Колесо в цьому випадку центрують по PCD

hump - це невеликі виступи на поверхні диска, зроблені для бескамерної шини. У поворотах вони покращують фіксацію борту покришки на диску, тим самим не допускаючи розгерметизацію колеса.

Багато виробників легкосплавних дисків роблять DIA більшого діаметру, а для центрівки на ступеці використовують перехідні кільця.

Тіпорозміри болтів і гайок кріплення колеса

При заміні сталевого штампованого диска на легкосплавний доведеться використовувати болти (або шпильки) більшої довжини, чим штатні, - легкосплавний диск грубший за сталевий. Крім того, старе кріплення не підійде, якщо на новому диску передбачені отвори, допустимий під затягування на сферу, а болти (штатні), що є у Вас, затягуються на конус.

Довжина різьблення, яке вкручується в ступицю при кріпленні колеса, повинна бути не менше 6-7 повних витків.

Хампами (від англ. hump, «піднесення, горб») називають кільцеві виступи уподовж закраїн колісного диска, призначеного для бескамерной шини. Основне призначення хампів - надійна фіксація борту покришки в поворотах, щоб не допустити розгерметизації колеса.

У позначеннях дисків, що мають один хамп уздовж зовнішньої сторони, присутня одна буква Н. Але багато моделей дисків оснащено хампом і уздовж внутрішнього краю диска, про що повідомляє індекс Н2.

Два хампа підвищують надійність фіксації шини на колесі, але створюють проблеми при її монтажі. Тому на деяких дисках другий хамп роблять як би усіченим по висоті. Такі хампи називаються плоскими (flat hump), в маркіровці колеса вони позначаються буквою X.


Звичайний хамп - H Усічений хамп - X

Чому легкосплавні диски кращі, ніж сталеві?
Із зростанням виробництва алюмінію і появою оброблювальних центрів під управлінням комп'ютерів, легкосплавні диски отримали широке розповсюдження і їх переваги по відношенню до штатних сталевих коліс відчули звичайні автомобілісти.

Відмінний зовнішній вигляд дисків. Технологія лиття дає свободу в створенні дизайну колеса.

Мінімальність дисбалансів і точність розмірів досягається за рахунок точності доведення прес-форм і мехобробки поверхонь обертання.

Легкість і міцність диска. Легкосплавні диски легше за традиційні сталеві диски, оскільки основу сплаву складає алюміній - легкий, "крилатий" метал. Конкретна вага колеса визначається його дизайном. Міцність колеса залежить від конструкції, якості сплаву і виконання технологічних вимог на кожному етапі. Механічні властивості алюмінієвого сплаву після кування кращі, ніж сплаву, вживаного при литті дисків, тому починаючи з діаметру в п'ятнадцять дюймів ковані диски, як правило, легше литих.



Що дає малу вагу диска?
Парою кілограмів більше, парою кілограмів менше, яка різниця?
Різниця велика. Легкосплавний диск легше сталевого на 20-50% . Що це означає для підвіски, для ходу автомобіля? Автомобіль йтиме м'якше, плавніше. Оскільки, ніж менше вивішена на ресорах маса (безпружинна маса - шина, колесо, гальмівний диск, колодки і ін.), тим плавніше хід автомобіля, і швидше гасяться коливання. А отже - більший комфорт і менший знос підвіски.

Відомо, що навантажений автомобіль йде плавніше. Чому? Пригадаємо фізику. Якщо два вантажі з'єднати пружинкою і ударити поодинці, то незабаром обидва вантажі коливатимуться з однаковою частотою, визначиною масами обох вантажів і жорсткістю пружини. А якщо один вантаж легкий (колесо), інший важкий (кузов), то частота коливань більшою мірою визначається масою легкого вантажу (колеса) і жорсткістю пружини.

У динаміці проходження нерівностей дороги зниження маси колеса на один кілограм еквівалентно збільшенню підресорної маси на 15- 20 кг Тобто комфорт зростає, неначе в кузові рівномірно розподілили додаткових 60- 80 кг, а фактично маса автомобіля трохи зменшилася, і розгінна динаміка покращала.
Алюміній, він такий м'який, як з нього можна зробити диск?
Відчуття м'якості йде від алюмінієвої фольги (у якій можна відмінно приготувати курку або рибу в духовці) і алюмінієвих жил електричних проводів. Електричні дроти і багато сортів фольги зроблені з технічно чистого алюмінію.

Диск роблять не з алюмінію, а з алюмінієвих сплавів. А властивості сплавів такі, що литі або ковані диски набагато краще сприймають удар, чим сталеві, і зберігають форму.

Якщо відкинути катастрофічно сильні удари, то легкосплавні диски з алюмінієвих сплавів практично вічні.

Різноманіття алюмінієвих сплавів дозволяє підібрати матеріал для вирішення вельми складних інженерних завдань. Наприклад, методом лиття під тиском з алюмінієвих сплавів роблять такі відповідальні частини двигунів внутрішнього згорання, як поршні, цілісні литі блоки без сталевих гільз і гальванопокриття в камері згорання.



Які диски кращі - литі або ковані?
Кращий диск той, що підходить на Ваш автомобіль і подобається Вам. А ГОСТ для легкосплавних дисків один.

Якщо Ви не можете визначитися, якій технології віддати перевагу, то можна вибрати диск, де присутньо обидві технології. Наприклад, фірма OZ випускає трьохчасткове колесо: диск - кований, зовнішній обід - катаний, внутрішній обід - литий, - і все це скручено титановими болтами.



Як відрізнити збірні легкосплавні диски від литих?
Основна частина легкосплавних коліс в світі - суцільнолиті (одночасткові, моноблокові), виготовлені за технологією лиття під тиском або лиття в кокіль. У двохчасткових легкосплавних дисках диск і обід сполучені сталевими або титановими болтами, рівномірно розподіленими по периметру обода. Головки цих болтів і надають колесу незвичайного, "навороченого" вигляду. Відзначимо, що диск і обід можуть бути виготовлені по різних технологіях.

Багато фірм випускають суцільнолиті диски з короткими фальшболтами, що мають чисто декоративний характер. Щоб розрізнити суцільнолитий диск з фальшболтами від збірного, слід подивитися на диск із зворотного боку. У суцільнолитого межі переходу від обода до диска безперервні (без шва).

Технічних переваг збірні колеса, особливо із сталевими болтами, перед суцільнолитими не мають. Фальшболти ж тільки збільшують вагу колеса, до того ж можуть втрачатися, особливо на наших дорогах.



Чи можна встановлювати легкосплавні диски на автомобіль самостійно?
В принципі установка легкосплавних дисків на автомобіль мало відрізняється від установки сталевих дисків, і її можна виконати самостійно. Але є ряд причин, по яких ми рекомендуємо встановлювати диски, особливо нові, в спеціалізованих сервісних центрах. Перерахуємо їх:

Шиномонтаж повинен виконуватися на хорошому устаткуванні, щоб не пошкодити лакофарбний шар.

При балансуванні шини на диску з використанням тягарців на "липучці" повинен вибиратися відповідний режим верстата балансування.

При установці слід переконатися, що довжина різьбової частини болта або шпильки достатня для надійного кріплення колеса. Наприклад, "рідний" жігульовський болт, яким кріпеться сталевий диск, використовувати не можна - недостатня довжина різьбової частини, відсутність "спідниці". Тому легкосплавні диски для "Жигулів", як правило, комплектуються своїми болтами.

При установці коліс слід переконатися, що ніщо не заважає щільному примиканню прівалочних площин ступеці і диска. Щільному зімкненню можуть заважати, наприклад: ловці, головки гвинтів гальмівного барабана, виступаючі за прівалочную площину, ковпачки від колишнього сталевого колеса, використовувати разом з легкосплавним.

Колесо повинне бути відцентроване по центральному отвору.

Слід переконатися, що внутрішня частина диска не зачіпає гальмівні елементи. У випадку, якщо на автомобілі використовуються гальма з плаваючими супортами, та відстань від диска до супорта повинна бути не менше 3- 5 мм. Інакше, супорт може зачипати за диск після заміни гальмівних колодок.

Шина не повинна зачипати кузова автомобіля при крайніх положеннях рулюючи.



Що таке х-чинник диска?
Колесо складається з обода і диска, в звичайному сталевому колесі ці дві частини сполучено зваркою. У легкосплавном колесі диск і обід формуються одночасно литтям або куванням.

Відстань між прівалочною площиною і задньою стороною диска і називається "х-чинником". Це поняття достатньо умовне. Конструкція обода регламентуються стандартами, оскільки необхідно забезпечити посадку на обід пневматичної шини, конструкція ж диска достатньо вільна. В той же час, вона повинна забезпечити сумісність з гальмівними елементами, необхідну міцність колеса і привабливий зовнішній вигляд.

Простіше кажучи, якщо х-чинник великий, то колесо "встане" на автомобіль, де супорт сильно виступає за прівалочную площину. Якщо х-чинник близький до нуля, то колесо призначене для автомобілів, де гальмівні елементи не виступають за прівалочную площину, наприклад, ГАЗ-24 (барабанні гальма на передній і задній осях). У багатьох джипів, у тому числі і у "Ниви" 2121, конструкція дискових гальм така, що супорт практично не виходить за прівалочную площину, і відповідно, диски для цих авто можуть бути з невеликим х-чинником.

Ще раз підкреслимо, що х-чинник - поняття швидше жаргонне, чим інженерне. Навіть у колеса з великим х-чинником диск може зачипати супорт у переходу диска в обід або у переходу диска в ступицю. Тому ми рекомендуємо встановлювати колеса в спеціалізованих торгових-сервісних центрах.



Які диски кращі - магнієві або литі?
Колеса з магнієвих сплавів можуть бути як кованими, так і литими. Магнієві сплави схильні до загальної корозії, гальвано-коррозії, тому поверхня колеса перед фарбуванням повинна бути захищена спеціальним покриттям, а в кріпильні отвори повинні бути запресовані перехідні втулки.

Магнієві колеса мають меншу вагу, чим колеса з алюмінієвих сплавів. Використовуються, в основному, в автоспорті.



Чи можна встановити на автомобіль диски з іншими параметрами? Наскільки це може вплинути на керованість, стан підвіски? Стандартні параметри колеса PCD - діаметр центрів кріпильних отворів - і DIA - діаметр отвору під ступицю - повинні відповідати автомобілю.

Щодо вильоту: по суб'єктивних враженнях більшості водіїв, зміна керованості автомобіля при зміні вильоту колеса на декілька міліметрів не відчувається. Більш того, при тюнінгу автомобілів часто встановлюють колеса з вильотом, що значно відрізняється від "рідного", наприклад, установка коліс турецьких виробників з нульовим вильотом (ЕТ 0) на "вісімку" (ЕТ 35).

Ці колеса продаються не перший рік і набули широкого поширення.

Проте, експлуатація автомобіля, колеса якого мають виліт, що значно відрізняється від "рідного", може принести власникові певні незручності, якось: частіше миття автомобіля (якщо колесо виступає за межі колісної ніші), додаткові регулювання при перевірці развал-схожденія.

Експлуатація дисків

Підтримуйте колісні диски в чистоті

Це допоможе, якомога довше зберегти зовнішній вигляд диска, не давши можливості грязі і дрібним частинкам пилюки від стертих гальмівних колодок вбратися в зовнішній шар лаку на поверхні диска.

Прагніть уникати механічних пошкоджень диска

Не притискайтеся при парковці до бордюрного каменя і не очищайте диск металевими щітками, навіть з внутрішньої сторони диска. Це приводить до пошкодження лакофарбного покриття диска і його подальшого окислення (ржавить).

Перевіряйте тиск в шинах

Дуже маленький тиск може привести, як до пробою шини, так і до пошкодження самого диска і деталей підвіски





Ключові слова: какие бывают размеры дисков?

Коментарі (0)
Додати свій коментарій:
*Ім'я:
E-mail:
*Коментарій:
Символів залишилося: із
Підтвердіть, що Ви людина 
Відповідь - одне слово на тій же мові, що й питання.
Відповідь на питання «скільки» - число
Нову загадку, будь-ласка

Другие новости:

Черновицкий водоканал имеет 55 собственных должников Коммунальное предприятие Черновцыводоканал обязано выплачитьва после реструктуризации долга предприятию Черновцыоблэнерго
- 18.12.2017 16:38
Могут ли быть кольца вокруг Земли В 1982 году астроном Эдвард Гинан открыл астероидное кольцо Нептуна. По его мнению, в древние времена вокруг Земли
- 18.12.2017 16:27
Французская компания купила на аукционе скелет мамонта Скелет мамонта из Сибири был продан на французском аукционе в городе Лион за 548 тысяч евро.
- 18.12.2017 15:18
Серійного крадія кабелів спіймали на Глибоччині Зловмисник неодноразово притягався до кримінальної відповідальності за скоєння крадіжок на Глибоччині. Цього разу він «тероризував» місцеве публічне а
- 18.12.2017 14:30
Поліція розшукує вбивцю в Чернівцях Слідчі одразу внесли відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань. Згідно частини 1 статті 115 Кримінального кодексу України, д
- 18.12.2017 14:23
Ураган Урдуйя на Филиппинах погубил 27 человек На Филиппинах бушает шторм Урдуйя, который привел в селям и наводнениям. В результате разгула стихии 24 человека пропали без ве
- 18.12.2017 13:30
Убийство в Черновцах на Героев Майдана 18 12 2017 В Черновцах в воскресенье, 18 декабря, произошло убийство. Как стало известно, был убит мужчина, что подтвердили в полиции Черновцов.
- 18.12.2017 12:44
По факту захвата Октябрьского дворца открыли три прозводства В Киеве 17 декабпря проходили ранее запланированные массовые мероприятия, вылившиеся в конфликт под стенами Октябрьского дворца.
- 18.12.2017 10:31
Борги по бюджету слід закрити до кінця року - податкова Відома народна прикмета радить розрахуватись із боргами в році, що минає. Це принесе прибуток та фінансовий успіх у прийдешньому році і зменшить удвічі
- 18.12.2017 09:37
В Украине - штормовое предупреждение 18 декабря В понедельник, 18 декабря, в 12-ти областях Украины синоптики прогнозируют штормовое предупреждение.
- 18.12.2017 09:14

Всі новини